Mooi dorp... - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Sander x Natalie Huizenga - WaarBenJij.nu Mooi dorp... - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Sander x Natalie Huizenga - WaarBenJij.nu

Mooi dorp...

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg Sander x Natalie

19 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Twizel

Gistermorgen zijn we nog naar het steilste straatje ter wereld geweest, Baldwin Street. Sander moest mij beloven hier niet tegenop te rijden, want dat zag ik toch echt niet zitten. Daar aangekomen zie je de diverse bandensporen van auto's die het niet hebben gehaald .... lijkt mij niet echt prettig om dat mee te maken. We hebben een stukje gelopen en het is echt steil! Leuk om te zien en een echte toeristische trekpleister, hmmm.

Daarna zijn we gestopt bij Moeraki, bekend om zijn grote, mysterieuze, ronde keien op het strand. Hoe toevallig The Moeraki Boulders. Omdat het hoog water was hadden we maar een klein stukje strand om te lopen. Zonder natte voeten hebben we de boulders gehaald, gauw een paar plaatjes en vlug weer terug. Op het terras nog een bakkie koffie met appeltaart en toen weer on the way.
Oh nee, toch niet. Hier heeft man nog weer een t-shirt gescored, hehe.

Na deze stop zijn we doorgereden naar Omarama en van daaruit was het nog een klein stuk naar Lake Ohau. In de Lake Ohau Lodge is dus geen computer. Ook geen televisie of radio op de kamer, erg stil allemaal. Wel is er een leuke bar bij en een mooi terras met uitzicht op het meer en de Mount Cook.

Vanuit de eetzaal heb je ook zicht op twee spa's. Terwijl wij net aan het eten waren, gingen twee dames de spa in. Moet zeggen, die ene dame was heeel groot! De spa liep nog net niet over. Op het laatst ging er ook nog een Achmed in de spa. Wij beetje slap ouwehoeren over Achmed en die grote mevrouw.... op 't laatst liepen de tranen over mijn wangen van het lachen. So what, we zijn toch de enige Nederlanders hier.

Na 't eten zijn we mooi op tijd naar bed gegaan, ik denk dat het nog maar 21.00 uur was ofzo. Betje knoeien en toen lekker slapen.

Vandaag gaan we via Twizel - wat toch een aardige stip is op de landkaart - naar het Mount Cook National Park. Twizel bestaat ook uit een bibliotheek met internet en drie winkels. Niets te beleven dus. Zegt de eigenaar van de Lake Ohau Lodge ook nog dat dit een nice town is, nou ik bedoel maar. D'r is hier geen ruk te zien en 't is nog koud ook. We gaan zo mooi verder naar de Mt Cook, kiek'n wat doar te beleven valt.

Morgen naar Akaroa. Een ritje van 295 km met een reistijd van 5 uur. Voordeel is dat Akaroa aan de kust ligt, misschien kunnen we hier nog een strandje meepikken. Verder gaan we hier zwemmen met de dolfijnen, als het tenminste niet afgelast wordt vanwege de haaien die hier gespot zijn.

Zo, is even kijken of ik ergens m'n tenen op kan warmen en dan vlug verder. Dit mooie dorp is nie wat.

Groeten van ons,
Sander en Natalie

• 19 Januari 2009 - 04:18

Broer:

Pas je wel op voor dat dikke orkaatje in het midden dan (als je met de dolfijnen gaat zwemmen)

• 19 Januari 2009 - 07:01

Jolansa:

Shit helemaal geen typefout

• 19 Januari 2009 - 13:05

Marcha:

Honies,

Weer appeltaart, weer een tshirt, weer knoeien, weer dolfijnen zien, weer genieten ondanks een flauw dorp, zucht... ik ben helemaal niet jaloers...
    Kus!

• 19 Januari 2009 - 14:57

Samantha En Dave:

Hoiii buurtjes
    Hoe gaat het daar?zo te zien hebben jullie het naar je zin!Mooie fotos hoor,ziet er echt heel mooi uit!.en het weer is beter dan hier zie ik haha!De post stapelt ook al aardig op haha.Ik ga weer verder ik zie/spreek jullie snel weer!als er nog iets is wat we moeten doen voordat jullie terug komen moeten jullie het maar laten horen!heeeel veel plezier nog en geniet er van!!!groetjes Sam en Dave