Zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Sander x Natalie Huizenga - WaarBenJij.nu Zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Sander x Natalie Huizenga - WaarBenJij.nu

Zwemmen met dolfijnen

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg Sander x Natalie

21 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Hi, hier zijn we weer.

Nadat we Twizel hebben verlaten zijn we naar de Mount Cook geweest. Aan de voet van deze berg ligt een meer, lichtblauw van kleur. Zo prachtig om te zien, vooral in combinatie met die enorme berg met z'n sneeuw op de toppen. In een woord, amazing weer.

Toen we eenmaal boven waren bij het Edmund Hillary Center, begon het te regenen en trok een flink wolkendek zich rond de top. Daarom maar direct naar het restaurant gegaan, lekker gegeten en de wandelschoenen gelaten voor wat het is. Op de terugweg hebben we ergens een meer bexocht, ook lichtblauw van kleur, en daar aan de waterkant gelegen. Tegen een uur of 18.00 terug naar de Lodge, biertje op het terras en toen klaarmaken voor het eten. Wij waren in de veronderstelling dat we vanaf 18.30 uur konden eten, dusss tegen 18.45 uur schoven we maar eens aan tafel. Pakt de dame van het restaurant nog even de stofzuiger en ik zeg al grappend tegen Sander, zul je zien kunnen we pas vanaf 19.00 uur eten, wat zal ze wel niet denken..... dikke vretbuul'n. Ja hoor! We konden inderdaad pas vanaf 19.00 uur eten, nou dan maar weer vlug naar de bar.

In de bar hebben we een Nederlands stel ontmoet, uit Groningen. Dit stel zat in het mooie Portobello, Otago Peninsula, ook naast ons. Mevrouw heeft de hele avond op de muur liggen kloppen omdat ze dacht dat wij het lawaai maakten dat ze hoorde. Dit was natuurlijk niet zo en dat hebben we haar ook even uitgelegd. Mevrouw was diep onder de indruk en de sorry's vlogen over de bar. Na diverse biertjes hebben we het haar uiteraard vergeven. Verder nog een gezellige avond gehad.

Onze rit naar Akaroa was een lange en vermoeiende rit. We zijn nog even gestopt bij Lake Tekapo voor een koffie en een peuk. Hier werd Sander door een of andere mevrouw nog aangesproken omdat hij haar voor had moeten laten gaan! Zeurmens, stap op te drammen. Daarna weer verder, maar eerst even tanken. Ik dacht, dan kan ik mooi nog even naar de wc. Shit, zeg stopt er net een bus vol Japanners of gelijksoortig volk. Dan maar verder rijden tot ik uiteindelijk zowat in m'n broek pies. Ergens langs de kant gestopt, mooi plaatsje opgezocht en uit die broek. Nou, ik moest nog aanmaken ook, want de kwam een of andere wegwerker aan die toevallig ook op dat plekje moest zijn....

Aangekomen in Akaroa, waren we eerst bij de verkeerde accomodatie. Da's me toch ook wat, verkeerde brouchure zat in de map. Uiteindelijk aangekomen bij The Olive Grove en gelijk helemaal in love. Tjemig wat een mooi huis op een nog mooiere plek. We zijn gisteravond gaan slapen met de gordijnen open, tja dat kan hier. Kan je zeggen dat het prettig wakker worden is met zo'n uitzicht. Ik zei tegen man, al ik hier zou wonen, ging ik nooit meer werken, echt niet! Toch nog maar een keertje een casino proberen in Christchurch morgen.

Nu eerst zwemmen met de dolfijnen. We moeten in iedergeval een wetsuit aan, als we daar al inpassen hahaha, en dan gaan we op de boot. Wij willen eigelijk niet zwemmen, water is veels te koud, maar goed we zien wel wat het wordt ..... We gaan nu in iedergeval de zon in. 't is prachtig hier!

Liefs van ons,
Sander & Natalie

• 21 Januari 2009 - 11:31

Marcha:

HA, HA, HA! X

• 21 Januari 2009 - 14:50

Jan En Marijke:

Ja, ik wil wel dat je het water in gaat hoor.En een foto van jullie in wetsuit lijkt me ook helemaal leuk.

Groetjes(de tijd gaat snel)

• 21 Januari 2009 - 19:57

Wilma:

Hoi Natje en Sander,

Ik kwam Ollie en Bere vanmiddag nog tegen. Ollie had nog een mooi raadsel...het ligt horizontaal en bestaat uit drie strepen, zwart, blank en zwart..rara wat is dat? Oplossing volgt bij een volgend bericht.

Lieve groetjes,
    Wilma

• 22 Januari 2009 - 05:03

Sander X Natalie Huizenga:

Natalie in een zwarte bikini???