Wetsuit & Co - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sander x Natalie Huizenga - WaarBenJij.nu Wetsuit & Co - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sander x Natalie Huizenga - WaarBenJij.nu

Wetsuit & Co

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg Sander x Natalie

22 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Wij passen in een wetsuit!!!! Jawel, jawel, het was wel een gevecht maar dat ben je zo weer vergeten. Eenmaal buiten, kreeg je nog van die bijpassende schoenen, een duikbril en een snorkel, helemaal geweldig ... totdat we richting de boot gingen. We moesten dus een stukkie lopen, rarara je voelt jezelf net een pinquin, alleen de gele strepen rond de ogen ontbreken, lachen! Ik zeg tegen man, wedden dat we straks 10 kilo afgevallen zijn! Hoezo? Dat pak zit zo onmeunig strak, dat kan haast niet anders....
Nou, uiteindelijk goed op de boot aangekomen en toen richting de dolfijnen. Het leek wel een speedboot, man wat een power had dat ding. Na een half uur waren we op de juiste plek en ja hoor, daar kwamen ze aan. Ik met mien filmcamera in de weer van de ene kant naar de andere kant, begin is een beetje vaag filmpje maar goed. Er werd gekeken of er geen baby dolfijnen zwommen, want als dat zo was, dan mochten we niet het water in. Even dobberen en toen kregen we het sein dat we mochten gaan zwemmen. Sander ging als eerste het water in, wat een held. De hele vakantie nog niet met de dikke teen in het water geweest en nu midden op de oceaan plonst ie zo van de boot af. Aan de blik in z'n ogen maak ik op dat het water onmeunig koud is en ik twijfel geen moment. Ik ga niet, ik maak the movie!

Zo gezegd, zo gedaan denk je dan. Nou echt niet, die boot ligt dan wel stil, maar dat water niet. Jezus wat een golven. Komt er ook nog zo'n chappie uit het water die misselijk is en moet kotsen. Nee, niet Sander, die geniet van zijn avontuur met de dolfijnen en is druk aan het tikken met twee stenen (onder water) om de dolfijnen naar zich toe te lokken. Na zo'n drie kwartier in het water, komen de zwemmers weer aan boord. Ze krijgen een bak hete chocolademelk en daarna wordt er weer koers gezet naar de kade. Daar aangekomen wacht een warme douche, maar eerst moet dat pak uit!! Nadat de rits losgezipt is, en je armen uit het pak verlost zijn, voel je je net een banaan die wordt gepeld! Weer lachen natuurlijk en als je dan denkt dat je er bent, blijft je voet in dat pak hangen, ga je bijna op je muil en blijf je lachen, uiteraard!
Voor de goede orde kun je daarna nog prachtige foto's bestellen en kopen. Dat hebben we gedaan, want het is toch wel uniek om dit mee te maken. In Hardewijk mochten we tenslotte ook nooit in het bootje!

De middag hebben we lekker lui aan het strand gelegen en natuurlijk weer te veel gegeten. Dat wordt nog heel wat fietsen op de spinbike ....

Nu zijn we weer aangekomen in Christchurch. Eerst naar het strand geweest want het was mie heet, niet te geloven. Een uurtje is nog vol te houden ... Om niet op de (bijna) laatste dag te verbranden zijn we op tijd weer weggegaan. Bij het teruglopen over het strand verbranden je tenen nog net niet ..
Onze accomodatie ligt aan de rand van het centrum, dus we hebben onze spullen voor de laatste keer uit de auto, naar de kamer gesjouwd, een heerlijke douche genomen en toen de dames uit Oldenzaal - Franka en Danielle - nog even een goede reis gewenst. Vandaag eindelijk weer naar de Mac geweest, lekker hoor! En straks toch nog een keertje casino proberen, je weet het maar nooit.

Mazzel,

Sander & Natalie

@Wilma
Je maakt me nieuwsgierig .... wat is het?

@Broer
Je bent toch niet ziek?

• 22 Januari 2009 - 06:12

Jolanda:

GEWELDIG

• 22 Januari 2009 - 08:22

Jan En Marijke:

Wat een geweldig avontuur.Sander je bent een held.Ik was ook op het bootje gebleven.Heb me ook rot zitten prakkizeren over het raadsel.Geen idee.Wanneer begint jullie terugreis nu precies?

Dikke doei.

• 22 Januari 2009 - 09:03

Broer:

Natuurlijk ben ik niet ziek (ik had blijkkbaar geen commentaar voor het vorige bericht)
    NB heb je geen mooie foto van jullie in die wetsuites, lijkt me heel leuk om te zien

• 22 Januari 2009 - 09:03

Broer:

en weer geen typfout he

• 22 Januari 2009 - 10:59

Johan &aafje:

prachtig om nooit te vergeten jullie zijn maar bofkonten aafje

• 22 Januari 2009 - 16:37

Toon En Pauline:

We hebben jullie helemaal gevolgd in N.Z wat een avontuur.Geniet nog van de laatste dagen en een hele goeie terugreis.Kom dan een keer snel naar ons om verhaal te doen.
    Groeten Toon en Pauline

• 22 Januari 2009 - 17:55

Ma:

hallo allebei dat was weer een mooi verslag jullie maken heel wat mee mooi voor later ik hoop nu een mooie pot voetbal te zien dan is mijn dag ook weer goed dikke kus ma en pa doei

• 22 Januari 2009 - 18:26

Jolande:

Ha die Sander en Natalie,

Hoezo jaloers? Heeeeelemaaaaaaaal niet!
    Jullie hebben schitterende foto's.
    Lijkt me helemaal geweldig daar!
    Geniet er nog maar ff lekker van!

Liefs Jolande