Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sander x Natalie Huizenga - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sander x Natalie Huizenga - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg Sander x Natalie

10 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vandaag maar eens uitgeslapen tot een uur of 8. Het toeval wil dat het prachtig weer is en we besluiten dan ook terug te gaan naar de Fox Glacier.

Eerst zijn we naar Lake Matheson geweest. Dit is het meest gefotografeerde meer vanwege de weerspiegelingen in het water. Dat het een toeristische trekpleister is staat bij aankomst vast. We zijn niet de enigen die deze plaatjes willen schieten. Een half uurtje wandelen en een wereld gaat voor je open. Echt prachtig! Gisteren had ik voor de zekerheid al een ansichtkaart gekocht, maar vandaag konden we het met eigen ogen aanschouwen.

Helaas lukt het mij op deze K*T pc niet om de foto's te uploaden. Maar goed die komen dan nog wel een keer. Wat is 't vat zit, blijft ook nog wel even zitten, denken we dan maar.

Na het prachtige meer, gaan we door naar de Fox Glacier. Nu met zonneschijn is deze gletsjer nog mooier. We zijn blij dat we deze tocht toch nog even hebben gemaakt. Al hoewel er nog steeds gezocht wordt naar het lichaam van de omgekomen jongen, blijft het een magisch geheel. We hebben ook hier vandaag mooie plaatjes en filmpjes gemaakt.

Zo na even getankt te hebben, want je weet maar nooit wanneer het volgende tankstation komt, vervolgen we onze weg naar Queenstown. Onderweg treffen we veel doodgereden buideldieren en vogels en vanalles en nog wat aan. Soms erg onsmakelijk om te zien. Ben blij dat we beiden een sterk gestel hebben en niet zo gauw over onze nek gaan. Sander heeft zicht vandaag voorgenomen eens wat vaker te stoppen, zodat ik ook wat meer foto's kan maken. Zo gezegd, zo gedaan.

Onze eerste stop was bij Bruce Bay. Je rijdt dan zo vanaf de highway langs het strand. De golven donderen met geweld op het strand en dan is het natuurlijk tiet veur een pafke. Dat was van korte duur .... Sandflies werden gespot en gevoeld. Wij als een razende roeland de auto weer in en rijden maar weer.

De volgende stop was bij Ship Creek. Weer een prachtige omgeving, ene kant strand andere kant lijkt wel een subtropisch regenwoud. Ook deze stop was van korte duur wegens de Sandflies, g*dver klere beestjes.

We vervolgen onze weg via de Mount Brewster en komen daar de meest mooie vergezichten tegen. Uiteindelijk nog een stop bij de Gates of Haast. Dit zijn zogenaamde blue en green pools. Na ons ingesmeerd te hebben met een anti sandflies middel, gaan we voor een wandeling van 30 minuten door het bos op weg naar de pools. Moeten we daar toch in ene keer over een swingbridge, pffff kreeg het even te pakken. Ik wordt echt niet blij van zo'n bridge! Gelukkig is Sander bij me en die zegt me dat er niets kan gebeuren ... en daar vertrouw ik dan maar op. Na deze fijne bridge weet je weer niet wat je ziet. Zomaar midden in een bos, heel erg mooi en heel vreemd dat dat allemaal bestaat. Na daar zo'n kwartier rondgelopen te hebben, gaan we terug naar de auto en besluiten we in een keer verder te rijden. 't is inmiddels ook al 15.00 uur en we moeten nog zo'n 180 km. Man start de auto, start de auto en start de auto maar 't ding doet niks, helemaal niks. Ik krijg even een gevoel van, nou hier staan we dan ... Rambo en kleine dikke Maori. Tja en dan? Startkabels? Weet niet ... Rambo wel. Die pakt z'n mes en loopt op een auto vol Chinezen af. Me Rambo, you startkabel? Na eerst de schouders eens opgehaald te hebben en toen verwezen te worden naar ma Chinees die achterin zat, werd duidelijk dat Rambo needs startkabels. Eind goed, al goed, na een shake hands konden we weer verder. Nu gaan we echt in een keer door, anders accu leeg!

Toch besluiten we nog drie keer te stoppen. Twee keer voor mooie plaatjes van het lake Wanaka, we laten wel de motor lopen.... Dit lake is gewoon 50 km lang en zoooooo prachtig, wauw! en 1 keer om te tanken en hier kunnen we de motor wel afzetten want hier krijgen ze onze 4WD wel weer aan de praat als dat nodig was geweest.

Tegen 17.30 uur arriveren we in Queenstown. Nou dit is the place to be. Hier kun je echt van alles beleven, van bungy jumpen tot raften, jetboot varen, paragliding en midgetgolf. Wij gaan vanavond maar eens even kijken wat wij morgen gaan doen, we denken iets van midgetgolf en de kabelbaan naar boven. Dit zal ons adrenaline peil wel opschroeven hahaha. Jullie horen het nog. Oh ja, we hebben ook nog lekker gegeten vanavond, was maar $ 100 .... kun je gewoon 5 dagen van eten bij de Mac! En dat gaan we nu dan ook doen de eerstkomende dagen, ontbijt en diner. Dag wasbord, welkom zwemband.

Voor vanavond maken we er een eind aan, nee niet aan ons leven want da's veuls te mooi, maar aan dit getik op deze pokke pc.

groetjes,
Sander & Natalie

PS: zo eerst nog even buikspier oefeningen doen!

• 10 Januari 2009 - 09:28

Aafje &johan :

goeiemorgen van uit een koud enschedezo ben al met baloewezen lopen want stephan en jolanda zitten in eindhoven met de judo twee dagen het is noch zo stil op jullie site iedereen is noch in ruste veel pliezier en goodluck aafje

• 10 Januari 2009 - 12:06

Jacky:

Als een echte kleine ... maori doe je toch geen gewone buikspieroefingen?
    Dan moet je ook de Haka doen!!
    Verwacht wel foto's natuurlijk, hihihi.

Groetjes uit een witterdanwit-glanerbrug.
    Have fun!!

Jacky & familie

• 10 Januari 2009 - 14:17

Pa En Ma Huizenga:

fijn dat jullie het leuk hebben,Dikke kus van pa en ma jan herma en jelle.jullie missen wel het schaatsplezier hier.heel veel plezier verder.van de huizenga,s

• 10 Januari 2009 - 18:53

Wilma:

Hoi Sander en Natje,
    Nou ik lees het wel, jullie genieten met volle teugen. Fantastisch om dit alles zo mee te beleven op een afstandje!! Nog heel veel plezier.

Lieve groetjes,
    Wilma

• 10 Januari 2009 - 22:09

Brenda:

hoi Nat (en natuurlijk Sander ook), wat een geweldige reisverhalen van jullie avonturen...dat is nog eens wat anders dan LLorett de Mar!
    Hahahaha...in ieder geval nog heel veel plezier de komende weken. Groetjes en veel liefs, Bren