Lange reis - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Sander x Natalie Huizenga - WaarBenJij.nu Lange reis - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Sander x Natalie Huizenga - WaarBenJij.nu

Lange reis

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg Sander x Natalie

09 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Gisteren niet de puf gehad om een internet cafe te zoeken, vandaar nu ons verslag van gisteren.

Om 6.00 uur opgestaan, dus. Nog even dommelen tot 6.45 uur en toen .... je wilt niet weten wat we toen voelden. Die kuiten, jezus wat een spierpijn. Maar goed dat hoort er dan bij en we laten ons niet door een beetje spierpijn uit het veld slaan. Sander heeft ondertussen een lekker bakkie koffie gezet en de broodjes voor onderweg gesmeerd. Ook de pot jam nog laten vallen in de kitchen, maar dat was zo weer opgeruimd. Tegen 7.45 uur op weg naar Hokitika. Eerst een stuk terugrijden over de Highway 6 richting Richmond. Hier nemen we vervolgens de Highway 69 naar Westport. Bij Westport hebben we een korte stop gemaakt en nog mooie plaatjes geschoten van de woeste zee en een zeehondenkolonie.

We vervolgens onze reis via de kustweg naar Punakaiki. Deze weg is adembenemend mooi vanwege de typische subtropische begroeiing en de prachtige vergezichten. In Punakaiki gestopt om de Pancake Rocks te bewonderen. Dit zijn een aantal rotsformaties die door de invloed van weer, wind en zee als pannenkoeken gestapeld lijken. Het ontstaan hiervan is zo'n 35 miljoen jaar geleden begonnen.... Het is echt geweldig om zoiets te zien en ook hier weet je weer niet wat je moet doen, foto? film? Voor ons gevoel moet je dit gewoon in real life gezien hebben en kan een foto dit niet vertellen. Onlangs is hier ook nog een Duitser naar beneden gestort toen hij zich voor een unieke foto buiten de paden begaf. Dus wij zijn netjes op het pad gebleven...

Vanuit Punakaiki rijden we door naar Hokitika. Ik heb echt de hele rit een gevecht tegen de slaap moeten voeren. Dit zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de inspanningen van gisteren en de lange autorit. Normaal doe ik m'n ogen rustig dicht, maar hier dus niet he. er is zoveel te zien dat het gewoon jammer is om te gaan ronken in de auto. Tegen 16.00 uur komen we aan bij de Shining Star in Hokitika. Een prachtige locatie aan het strand met een even prachtig uitzicht op de zee. Helaas, toen wij aankwamen heeft de zon zich niet meer laten zien. We zijn daarom maar naar de supermarkt gegaan, six-pack en andere boodschappen gekocht en Sander heeft daarna een lekkere pasta gekookt. Toen nog een bakkie koffie en tegen 20.30 uur lagen we gestrekt. Knollen op.

We bereiden ons voor op de rit van morgen naar Fox Glacier. We gaan de Half Day Fox Glacier Walk doen. Ongeveer 4 uur wandelen. Het toeval wil dat er gisteren een stuk van de gletsjer afgebroken is, 2 doden. Niet zo'n erg fijn vooruitzicht, maar goed we gaan het gewoon doen.

Mazzel!

• 09 Januari 2009 - 07:19

Broer:

julli lijken wel boertjes, vroeg op,hele dag hard weken en dan weer met de kippen op stok

Vakantie is toch ook om helemaal niks te doen

• 09 Januari 2009 - 07:33

Sander X Natalie Huizenga:

We moeten natuurlijk wel in het ritme blijven. We genieten ook wel ondanks dat we vroeg opstaan.

Niks doen is er hier niet bij, er is zoveeeeel te zien.

Moet ie trouwens nie werken?

• 10 Januari 2009 - 14:30

Ben & Tiny Klinge:

Leuke site met mooie verslagen en foto's.
    Nog veel plezier.