Zonnesteek? - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Sander x Natalie Huizenga - WaarBenJij.nu Zonnesteek? - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Sander x Natalie Huizenga - WaarBenJij.nu

Zonnesteek?

Door: Natalie

Blijf op de hoogte en volg Sander x Natalie

07 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Motueka

Hi allemaal,

Vanmorgen weer eens vroeg opgestaan, 7.00 uur. Gordijntjes open en raad eens wat? Wolken, k*t.

Bakje koffie gezet en op de veranda langzaam wakker worden. Heb 't waarachtig koud, ik heb vel van een kip. Wat trek ik nu straks aan? Ik moet op de boot, ik moet een of andere coast track lopen en nog iets van een swingbridge over.

Begin maar eens met de bikini aan, insmeren tegen de sandflies, 3 kwart broek erbij en een hempie, sokken en schoenen. En dan, tja wat moet er in die rugzak? Touw, mes, korte broek, telefoon, videocamera, fotocamera, peukies, broodjes die man heeft gesmeerd, geld, water, tickets voor de boot, sleutels van onze "wagen" en zonnebrandcreme. Man gaat in een echte Rambo outfit, beige broek, groen shirt en een mes op tuk. Rond 9.00 uur melden we ons bij de boot en tegen 9.15 schepen we in. Het duurt 10 langen en 10 korten voordat iedereen op de boot is. Zo komt er op het laatst een kerel aan rennen op van die lelijke CROCS, je weet wel die met gaatjes, struikelt op de trap over z'n eigen benen en plons, mobieltje in de zee. Z'n vrouw staat te wijzen van daar ligt ie en die kerel met kleren aan het water in, dikke sukkel. Nou ik ging mooi niet meer mee.

Eindelijk vertrok de boot van Kaiteriteri naar Totaranui en op de terugweg werden we afgezet op een strandje bij Barkbay. Hier begint onze coast track naar Anchorage, zo'n 3 uur lopen. Deze track gaat door het Abel Tasman National Park. Ik moet zeggen dat ik nog niet eerder zoiets moois heb gezien. Man loopt voorop, in aangepast tempo, zegt ie. Nou ik kan je vertellen dat op bepaalde stukken enige conditie vereist is. Nu zijn wij natuurlijk goed getraind, maar toch hijgen en piepen we en eenmaal boven moet er natuurlijk een sigaretje gerookt worden. Je hoort van alles in zo'n park, zeg maar rustig oerwoud ofzo, maar je ziet niets, geen vogel, geen sprinkhaan alleen die ene kiwi die voor je loopt. Na zo'n kilometer op weg te zijn besluit ik dat het tijd wordt voor de korte broek, 't is mie inmiddels heet. Het nekkie van man wordt roder en roder en die van mij inmiddels ook, evenals m'n armen en zo meer. De swingbridge met goed gevolg overgestoken, was wel eng, maar man heeft het vastgelegd op camera, dus later meer. en euh, geen last gehad van sandflies, goed spul hebben ze daar voor, gelukkig maar. In gedachten ging ik even een aantal jaren terug, naar die ene nacht op de camping met m'n schoonzus .... dit is me gelukkig nu niet overkomen.. Het laatste stuk hebben we via de kust gelopen, het was tenslotte eb en dit scheelde ruim een uur. Ondanks dat het eb was moesten we nog wel met schoenen aan door het water, dat liep niet echt prettig maar goed we waren bijna aan het einde van onze track. Schoenen uit kon natuurlijk ook, maarrrrr het was daar lichtelijk kleiachtig met heul veul krabbetjes. Een krab aan de dikke teen lijkt ons ook niet wat.

We waren net op tijd voor de boot en hebben de rest van de middag nog lekker op het strand gelegen. Ze zeggen dat het hier 24 graden is, maar het voelt als 34 graden. Het asfalt smelt gewoon. En man is nog steeds niet in het water geweest, vertoont inmiddels lichte sporen van een zonnesteek. Soms doet ie raar, soms ook niet. Gaat wel weer over, toch?

Tegen 19.00 uur waren we terug bij onze wagen en hebben er eerst maar eens een liter melk en een six-pack bier doorheen gewerkt. Toen lekker douchen en nu gaan we maar eens een keer weer uit eten. Doe eens gek!

Morgen om 6.00 uur opstaan voor een rit van 330 km, reistijd 6 uur. We gaan op weg naar Hokitika.

Voor mijn broer:
Van die bunny-oren en dat staartje zijn geen foto's. Trouwens het bed kraakt, dus het ging niet door hahahaha.

Tot morgen.

Groetjes van ons,
xxx

• 07 Januari 2009 - 09:13

Marijke:

Leuk dat jullie Peppie en Croccy ook tegen zijn gekomen.

Kus en goede reis vandaag(zit er nu denk ik al weer op)

• 07 Januari 2009 - 09:30

Broer:

Wat een k*t smoes, elk bed kraakt.

leuke foto's overigens

• 07 Januari 2009 - 09:41

Marcha:

Sander doet raar??!! Dat doet ie anders nooit!
    Super foto's! Leef helemaal met jullie mee!
    Kus!

• 08 Januari 2009 - 13:25

Collega's:

Alie,

Enig idee waar je het jaaroverzicht 2008 hebt opgeslagen? Wij kunnen het niet vinden. Sorry, maar het moet maar even zo.

Groeten van je collega's

• 08 Januari 2009 - 15:35

Collega's:

Alie,

We hebben het al gevonden. Die sloapert van een Sarieta schoot opeens te binnen dat je het jaaroverzicht gemaild had...
    Sorry voor de overlast en ga lekker door met vakantievieren.
    Loat goooaaaan!

• 08 Januari 2009 - 22:19